Baby boomers w Internecie- jakie treści preferują?

Redakcja IUVENIS - 21.08.2017
176

Baby boomers w Internecie- jakie treści preferują?

Istnieje wiele raportów mówiących jak bardzo treści skierowane do poszczególnej grupy użytkowników się różnią. Pytanie jednak w czym tak naprawdę są inne i jakie treści w Internecie preferują poszczególne grupy?


Jak już pisaliśmy wcześniej, baby boomers to pokolenie ludzi urodzonych między 1946, a 1964 rokiem. Charakteryzują się bardzo nierównym stosunkiem do nowej technologii, albo się nią interesują i z niej korzystają, albo też kompletnie ich ona nie obchodzi i wolą obejść się bez niej. W dzisiejszych czasach jesteśmy poniekąd zmuszeni, żeby uczyć się nowości i korzystać coraz częściej z Internatu, jako głównego źródła informacji.

Według zestawienia HandMadeWritings liczba osób po 50, korzystających z mediów społecznościowych wzrasta. Osób między 50-59 rokiem życia, mających konto na FB jest już 61%, po 60- 36%.

Jeśli chodzi o zagłębianie się w czytane informacje, wśród osób po 60 aż 89% czyta newsy, z czego 54% dogłębnie. W grupie 40-59, 77% interesuje się newsami, ale tylko 43% szuka potwierdzenia w innych źródłach. Dziedziny i tematy, które interesują poszczególne grupy różnią się od siebie. Grupa 60+ preferuje informacje dotyczące środowiska, swojego miasta, lokalnych problemów, polityki, ekonomii i zdrowia. W grupie 40-59 oprócz wyżej wymienionych dochodzi tematyka związana z branżą, rynkiem pracy i edukacją.

Infografika pokazuje również różnice w czasie i momencie dnia największej aktywności danej grupy. 60-latkowie preferują godziny wczesno-poranne, a grupa 40-59 późno popołudniowe, między 20 a północą.

Więcej informacji odnośnie pozostałych grup wiekowych znajdziecie tutaj.

 

 

Comments

comments

176
Komentarze
Sonda

Czy należysz do lokalnego Klubu Seniora??

Loading ... Loading ...