Dodaj do swojego menu miętę i ciesz się lepszym samopoczuciem i zdrowiem

Redakcja IUVENIS - 30.10.2017
174

Dodaj do swojego menu miętę i ciesz się lepszym samopoczuciem i zdrowiem

Mięta jest popularną i stosunkowo łatwą w uprawie rośliną, którą możemy trzymać w doniczce na parapecie. Jednak czy warto? Sprawdź, jaki wpływ ma mięta na Twój organizm.


Oprócz białek i węglowodanów, zawartych w liściach, mięta dostarcza także naszemu organizmowi takie minerały, jak wapno, fosfor, żelazo czy magnez. Najpopularniejsza odmiana, czyli mięta zielona, jest również bogatym źródłem witaminy A oraz witaminy B3. Zaletą mięty jest też to, że nie ma znaczenia, czy stosujemy ją suszoną, czy świeżą – każda działa na nas równie pozytywnie.

Mięta znana jest przede wszystkim z dobrego wpływu na nasze trawienie. Może więc wspomagać także procesy odchudzania, a także unormować pracę jelit. Ta roślina ma również właściwości przeciwbakteryjne, dlatego jest niezwykle pomocna przy niwelowaniu bólów żołądkowych. Należy jednak pamiętać, że największa skuteczność mięty jest widoczna wtedy, gdy zażywamy ją regularnie. Możemy ją dodawać do sałatek, pić parzoną, czy też dodawać do farszów czy też mięsa. Jest to więc okazja do poeksperymentowania również w kuchni.

Według wierzeń ludowych mięta odganiała złe myśli, co ma pewne pokrycie z jej właściwościami, gdyż działa po części uspokajająco. Warto więc spróbować i dodać miętę do swojego codziennego menu.

Comments

comments

174
Komentarze
Sonda

Czy należysz do lokalnego Klubu Seniora??

Loading ... Loading ...