Marchewkowe na zdrowie, czyli za co cenimy tanie warzywo

Redakcja IUVENIS - 28.12.2017
4

Marchewkowe na zdrowie, czyli za co cenimy tanie warzywo

Nie od dziś wiadomo, że warzywa to samo zdrowie. Marchewka jest tego najlepszym przykładem, gdyż zawiera mnóstwo składników odżywczych i wspiera nasz organizm. Często jest też polecana przez geriatrów dla osób starszych.


Wszystko za sprawą jej dobroczynnych właściwości, również regeneracyjnych. Marchewka świetnie wzmacnia wzrok, ma także działanie profilaktyczne w kamicy nerkowej. Jest źródłem witamin, takich jak C, B1, B2, B6 oraz H, K, czy też E. Pomaga dodatkowo w utrzymaniu wątroby w dobrej kondycji, jest więc często zalecana dla osób przyjmujących duże ilości leków.

Co ciekawe, marchew wprowadzona do codziennej diety odżywia ciało, a także pomaga w zasypianiu. Warto więc dostosować swoje nawyki żywieniowe i wypijać szklankę soku z marchwi na około godzinę przed zaśnięciem. Ponadto marchewka pomaga w utrzymaniu kwaśnego odczynu w jelitach, co prowadzi do ochrony przed rozwojem gnilnych drobnoustrojów. Sprzyja też poprawie pracy jelit, gdyż pomaga uniknąć skrajnych reakcji, takich jak zatwardzenie czy biegunka.

Dla osób dbających o skórę również jest cennym warzywem. Marchew, zawierająca karoten, opóźnia proces starzenia się komórek. Jest źródłem antyoksydantów, które utrzymują skórę, ale i inne komórki, w dobrej kondycji. Dzięki zawartości beta karotenu marchewka wzmacnia system odpornościowy oraz blokuje związki rakotwórcze. Ważnym atutem jest także obniżanie cholesterolu, dzięki czemu zalecana jest dla osób zmagających się z chorobami serca.

Choć marchew jest składnikiem wielu tradycyjnych potraw, warto o niej pamiętać także w postaci surowej. Jest to bardzo tanie warzywo, którego właściwości zdrowotne są ogromne. Pamiętajmy jednak, aby odcinać górną, zieloną część marchwi. To tam zbiera się solanina, która ma właściwości toksyczne.

Comments

comments

4
Komentarze
Sonda

Czy należysz do lokalnego Klubu Seniora??

Loading ... Loading ...