Noworoczne postanowienia vs rzeczywistość

Informacja prasowa - 13.02.2018
254

Noworoczne postanowienia vs rzeczywistość

Luty to czas weryfikacji noworocznych postanowień. Cele, które stawiamy sobie na początku stycznia dotyczą zazwyczaj zdrowego stylu życia. Dlaczego więc wraz z kończącym się miesiącem kolejki na siłowni drastycznie maleją, a my zaczynamy zastanawiać się, czy noworoczne postanowienia mają sens?


Każdy dzień zdrowego stylu życia jest dla nas dobry. Warto jednak zadbać o to, by noworoczne plany miały szansę przetrwać nieco dłużej.Ulotność noworocznych postanowień często spowodowana jest tym, że są one po prostu niemożliwe do zrealizowania. Nie chodzi więc o to, by w ogóle nie podejmować wyzwań, ale by robić to z głową. Poniżej przedstawiamy 5 sposobów, które pomogą przekuć postanowienia w rzeczywistość. Luty to doskonały czas, by zacząć od nowa – bez presji i emocji towarzyszących noworocznym decyzjom.

Zacznij od małych kroków

Paradoksalnie szybciej dotrzesz do celu. Jedna mała zmiana potrafi uruchomić machinę. Dlatego warto zacząć od ograniczenia słodyczy oraz soli i stopniowo eliminować inne niezdrowe przyzwyczajenia, by w konsekwencji móc przejść na dietę redukcyjną. Jeśli chcesz schudnąć kilka kilogramów, nie rozpoczynaj diety od drastycznej głodówki – jedyne do czego może ona doprowadzić to zmęczenie, zniechęcenie i powrót do starych, a nawet jeszcze gorszych nawyków. Warto dawkować – nie tylko przyjemności, ale również decyzje, obserwować swoje ciało
i wyciągać wnioski. Drastyczne głodówki często przynoszą też drastyczne skutki. Efekt jest szybki, ale często okupiony problemami ze zdrowiem lub efektem jo-jo.

Postaw na konkrety, na które masz wpływ

Nie mów sobie „schudnę 3 kg w ciągu miesiąca”, to jak szybko i ile schudniesz zależy w dużej mierze od rzeczy, na które nie masz wpływu. Stawiaj sobie wyzwania, nad którymi masz całkowitą kontrolę – np. „będę ćwiczyła 30 minut dziennie” lub „nie będę piła kolorowych napojów”. Takie postanowienia pozwolą Ci szybciej dojść do celu i uniknąć rozczarowania związanego z brakiem  natychmiastowych nierealnych efektów. Każdy wykonany trening będziesz mogła wpisać już na swoją check-listę.

Nie podejmuj decyzji pod wpływem emocji

Noworoczne postanowienia mają to do siebie, że są podejmowane po świętach, kiedy jesteśmy wypoczęci i pełni nowej energii, a nasze rozmowy często schodzą na temat planów na nowy rok. Wydaje się nam, że możemy „przenosić góry”. Kiedy po nowym roku wracamy do codziennych obowiązków, nasza motywacja magicznie znika, a wraz z nią wyczekiwane efekty. Warto pomyśleć o noworocznych postanowieniach jeszcze przed świętami, bądź właśnie teraz, kiedy możemy racjonalnie podejść do tematu.

Szukaj motywacji w sobie

Pozwoli Ci ona dłużej wytrwać w nowych postanowieniach. Ważne byśmy byli pewni, że to my chcemy coś zmienić, że nasze decyzje nie są podyktowane modą i presją otoczenia. W przeciwnym razie będziemy bardzo podatni na opinie innych – wystarczy kilka nieprzemyślanych słów, by motywacja znikła. Warto więc poświęcić chwilę na przemyślenia i ułożyć listę własnych priorytetów. Motywacja zewnętrzna jest ważna dopiero wtedy, kiedy zaczyna nam brakować tej wewnętrznej.

Konsekwencja prowadzi do celu szybciej niż tempo

Chcesz zacząć zdrowo jeść, ale obawiasz się, że nie masz czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków? Lepiej stopniowo zmieniać dietę i wytrzymać w niej dłużej, niż odżywiać się „bezbłędnie”, ale tylko przez tydzień. Zacznij zmieniać swoje menu stopniowo – najlepiej od początku, czyli od śniadania. Jeśli do tej pory omijaliśmy śniadania, postawmy na coś, co jest zdrowe i co możemy przygotować łatwo, szybko i zabrać ze sobą wszędzie. Idealnym rozwiązaniem są gotowe koktajle odżywcze np. Formuła 1 Herbalife. Przyrządzisz je w 2 minuty – wystarczy zblendować 2 miarki z mlekiem lub wodą przelać do bidonu i gotowe. Tak przygotowany koktajl dostarcza składniki niezbędne do codziennego prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz pozwala kontrolować kalorie i wartości odżywcze dostarczane do organizmu. Wysoka zawartość białka reguluje poziom cukru we krwi, dzięki czemu ochota na podjadanie w ciągu dnia maleje. Jeśli poświęcisz 10 minut na przygotowanie koktajlu – dorzucisz do blendera owoce lub warzywa – dostarczysz do organizmu pierwszą z zalecanych 5 porcji owoców i warzyw w ciągu dnia.

Na koniec pozwalaj sobie na małe nagrody. Łatwiej jest nam wytrwać w postanowieniach, jeśli możemy cieszyć się kolejnymi efektami. Nie chodzi tylko o spadek wagi, ale również o poprawę kondycji fizycznej, a co za tym idzie, stanu zdrowia. Jeśli więc wytrwaliśmy w swoich założeniach, zasługujemy na nagrodę.

Comments

comments

254
Komentarze
Sonda

Czy należysz do lokalnego Klubu Seniora??

Loading ... Loading ...