Silver Generation w mediach i na zakupach

Redakcja IUVENIS - 31.07.2017
132

Silver Generation w mediach i na zakupach

Silver tsunami czyli dojrzali konsumenci to grupa o bardzo dużym potencjale. Pracują, mają wiele planów na przyszłość, coraz częściej sięgają po nowinki technologiczne.


Jak generacja baby boomers wypada w badaniach dotyczących ich aktywności konsumenckiej (media i zakupy)?

Otóż według danych Nielsen jest to grupa najbardziej lojalnych widzów tradycyjnej telewizji. Średni czas jaki spędzają przed ekranem tv to 5,5h. Według 93% z nich, to jest właśnie źródło najbardziej wiarygodnej wiedzy o świecie, podczas gdy młodzi w tej dziedzinie stawiają raczej na Internet. Są to także najbardziej uważni użytkownicy tego medium. 60% 55+ latków podczas oglądania skupia się jedynie na tej właśnie czynności, podczas gdy 24% używa w tym samym czasie z komputera, tabletu lub smartfona.

W przypadku programów tv są to tradycjonaliści, którzy wolą korzystać z wersji papierowej niż telegazety czy Internetu. Ciekawym jest, że zaobserwowano wzrost zainteresowania np. platformą You Tube, który między 2015-2016 zwiększył się trzykrotnie. Badanie wykazało też, że jedynie 11% osób 50+ korzysta z oferty kinowej, klientów 55+ jest 8%, a 65+ jedynie 2%. Grupy te cechuje pozytywne nastawienie do reklam, które wyświetlane są przed każdym seansem oraz to, że 90% z nich kupuje bilety w kasach, a tylko 5% korzysta w tym celu ze stron www.

Porównanie wyników badań obywateli Polski z obywatelami UE przynosi ciekawe wyniki. Jeśli chodzi o to, czego najbardziej obawiają się seniorzy, w Polsce aż 41% odpowiedzi padło na zdrowie, następnie były to opłaty i polityka, seniorzy UE na pierwszym miejscu stawiają terroryzm, dopiero później zdrowie.

Na co polscy seniorzy wydają pieniądze, które zostały im po opłaceniu niezbędnych rachunków? Otóż coraz więcej z nich dodatkową gotówkę przeznacza na wyjazdy i wakacje. Podobnie jak seniorzy UE. Wzrosła liczba osób, które mając gotówkę przeznacza ją na wakacje, spłatę rat, rozrywkę, fundusze emerytalne i produkty nowoczesnej technologii. Spadła natomiast liczba zainteresowanych przeznaczeniem pieniędzy na remonty.

W porównaniu z rokiem poprzednim nie wzrosło zainteresowanie kupnem produktów szybko zbywalnych online. Wśród najczęstszych argumentów tłumaczących ten stan rzeczy są: dodatkowe opłaty, brak możliwości obejrzenia towaru z bliska oraz obawy dotyczące ich jakości.

Źródło: Nielsen

 

Comments

comments

132
Komentarze
Sonda

Czy należysz do lokalnego Klubu Seniora??

Loading ... Loading ...