Sport to zdrowie – najlepsze ćwiczenia dla seniorów

Redakcja IUVENIS - 04.10.2017
53

Sport to zdrowie – najlepsze ćwiczenia dla seniorów

Aktywność fizyczna jest ważna w każdym wieku. Pomaga nam dłużej zachować młodość i sprawność,nie tylko fizyczną, ale również intelektualną. Lepsze krążenie, większa wytrzymałość stawów czy chociażby lepsza wydolność oddechowa to tylko niektóre z korzyści uprawiania sportów.


Dla seniorów aktywność fizyczna jest również ważna ze względu na ogólną poprawę odporności, a także zmniejszenia ryzyka nadciśnienia, cukrzycy czy kłopotów związanych z cholesterolem. Ponadto wpływa pozytywnie na pracę mózgu, a także poprawia pamięć. Zdrowie to skarb, o który możemy zadbać, uprawiając sport. Aktywność fizyczna poprawia nasze samopoczucie, a oprócz tego pomaga nam nawiązać nowe znajomości. Aktywny senior to szczęśliwy senior, więc sprawdź, jakie sporty będą dla Ciebie najlepsze. Poniżej znajdziesz nasze propozycje.

Nordic walking

Najprostszy sposób na zredukowanie ryzyka chorób serca i układu krążenia. Poprawia ciśnienie krwi, ma pozytywny wpływ na poziom cukru, a dodatkowo zmniejsza ryzyko osteoporozy i cukrzycy. Jest to przyjemna aktywność, którą możemy wykonywać ze znajomymi. Chód z kijkami angażuje 90% mięśni, nie obciążając ich zanadto. Jest to więc świetna propozycja dla osób w każdym wieku. Niewątpliwą zaletą jest również fakt, że aktywność odbywa się na świeżym powietrzu, co dodatkowo pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu oddechowego i pomaga dotlenić organizm.

Jazda na rowerze

To świetna propozycja, pomagająca zmniejszyć wagę, a także poprawić pracę serca. Ta aktywność fizyczna ma dodatkową zaletę, polegającą na braku obciążania stawów. Czas ma znaczenie – 10 min. Jazdy dziennie poprawia pracę układu krwionośnego oraz pracę mięśni. 20 min. Jazdy wspiera nasz układ odpornościowy, z kolei 50 min wpływa pozytywnie na przemianę materii. Z pewnością do zalet można zaliczyć mobilność, pozwalającą na zwiedzanie ciekawych miejsc. Wycieczka rowerowa we własnym towarzystwie bądź w gronie znajomych jest ciekawym sposobem na spędzenie wolnego czasu.

Pływanie

Minimalne obciążenie stawów przy maksymalnym spalaniu kalorii i modelowaniu sylwetki. Aktywność na basenie pozwala zbudować siłę i modelować sylwetkę, poprawiając ogólne samopoczucie. Poprawiamy dzięki temu koordynację poszczególnych grup mięśni, co rewelacyjnie wpływa na codzienne funkcjonowanie. Ważna jest również praca mięśni pleców, ramion oraz nóg – pływanie pomaga w ćwiczeniu tych partii, włącznie z mięśniami tułowia. Regularne pływanie pomaga obniżyć rytm serca i optymalizuje ukrwienie organizmu.

Joga

Antydepresant dla seniorów. Ćwiczenia są świetnym rozwiązaniem dla każdego, nawet jeśli wcześniej nie byliśmy zbyt aktywni. Poprawiają przede wszystkim samopoczucie. Mają również bardzo pozytywny wpływ na krążenie, a także poprawiają ruchomość stawów. Joga, ćwiczona regularnie, wpływa na wzmocnienie mięśni, a także minimalizuje bóle pleców. Oczywiście jak każda fizyczna aktywność, wpływa pozytywnie na pamięć i koncentrację, poprawiając jakość życia.

Aqua aerobic

Choć również odbywa się w wodzie, posiada trochę inne zalety. Oprócz pozytywnego wpływu na mięśnie oraz układ oddechowy, zajęcia odbywają się w grupie, co pomaga w nawiązaniu nowych znajomości. Dużą zaletą jest również poprawa ruchomości stawów, na co wpływają figury, wykonywane podczas ćwiczeń. I choć dziedzina ta popularna jest przede wszystkim wśród pań, panowie również mogą skorzystać z takich zajęć. Wpłynie to pozytywnie na ich zdrowie.

Warto wybierać takie aktywności, które nie będą nadmiernie obciążać stawów. Bieganie jest jednym ze sportów, które są zarezerwowane tylko dla seniorów, którzy byli aktywni przez całe swoje życie. Dla amatora bieganie może mieć negatywny wpływ na stawy. Powyższe przykłady sportów poprawią ogólną kondycję, wpłyną pozytywnie na samopoczucie, a także pozwolą nam poczuć się dużo młodziej. Aktywność fizyczna to również większa aktywność umysłowa, warto zatem pozwolić sobie na zwiększenie jakości życia w tak prosty sposób.

Comments

comments

53
Komentarze
Sonda

Czy należysz do lokalnego Klubu Seniora??

Loading ... Loading ...