Sprawdzone składniki jesiennej diety

Redakcja IUVENIS - 21.09.2017
112

Sprawdzone składniki jesiennej diety

Jesień zbliża się wielkimi krokami, psując pogodę i humory wszystkim w około. Poza cieplejszymi ubraniami powinniśmy pomyśleć też o tym, jakie składniki diety nas ogrzeją i zapewnią tak potrzebną w tym czasie energię.


Fermentowane warzywa

Aby przetrwać zimniejsze dni niezbędny jest nam silny układ odpornościowy. Dzięki chociażby kiszonej kapuście, dostarczamy przyjazne dla organizmu bakterie wytworzone w procesie fermentacji.

Soczewica

Doskonały składnik do zup, past i dań, które rozgrzeją nas w jesienny dzień, jak na przykład gulasz. Zawiera w sobie dużo błonnika i roślinnego białka. Czerwona jest gotowa w kilka minut, nie trzeba jej wcześniej moczyć w wodzie.

Buraki

To niedoceniane warzywo sprawdzi się doskonale w każdym domu. Jest bogate w witaminy, minerały i przeciwutleniacze. Można go jeść zarówno w wersji na surowo w sałatce, na ciepło w zupie krem czy burgerach oraz piklowaną.

Figi

Owoc, który zyskuje na popularności, a szczyt sezonu osiąga właśnie końcem lata. Figi są bogatym źródłem potasu, wapnia, magnezu i żelaza. Smakują wyśmienicie zarówno na surowo, w jogurcie z granolą jak i na ciepło z miodem i serem.

Pasta miso

Nie jest to już składnik egzotyczny, dostaniemy ją w każdym markecie. Jest to pasta wytwarzana ze sfermentowanych ziaren soi i wystarczy dodać łyżkę do wody, by ta zmieniła się w odżywczą zupę. Warto mieć ten składnik w swojej lodówce, ponieważ sprawdza się także jako marynata do mięsa.

Comments

comments

112
Komentarze
Sonda

Czy należysz do lokalnego Klubu Seniora??

Loading ... Loading ...